Handelsbetingelser

Generelle oplysninger


www.fodbixen.dk

FodBixen.dk er en del af Klinik for Fodterapi v/Line Myrup
CVR-nr. 44159686
Adresse Rævegraven 25, 8382 Hinnerup
Mail: info@fodbixen.dk
Tlf.nr.: 91551591

Betaling

Alle priser er angivet i danske kroner og inkl. moms. 


Vi tager imod følgende betalingsmuligheder:

  • Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard
  • MobilePay


Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Vi opkræver ikke gebyr for betalingerne.

 

FodBixen.dk benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL (Secure Sockets Layer) protokol, hvilket betyder at dine data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende. 

FodBixen.dk har indgået indløsningsaftale med Secured by NETS og benytter en betalingsgateway fra OnPay, som forhandles af Dandomain (FodBixens webshop-udbyder). 
 

Fragt

Fragtselskab: Alle vare sendes med GLS og der sendes kun til pakkeshops.

Leveringstid

Din ordre afsendes fra FodBixen.dk, som udgangspunkt indenfor 1-3 hverdage.

Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-2 hverdage ved forsendelse med GLS. Bornholm og Anholt skal regne med en dags ekstra leveringstid.   

Du modtager et tracking-nummer, når din ordre er afsendt. 

 

Der leveres kun til Danmark

Dette gør vi af hensyn til klimaet og mindske CO2 udslip i forbindelse med transport af varene. Vi sender derfor ikke varer til udlandet. 

 

Fragtpriser: 

GLS Pakkeshop fra: 45 kr.

Vi tilbyder GRATIS fragt til valgfri GLS pakkeshop, hvis du køber for minimum 499 kr. (499 kr. værdi af varer – dvs. eksklusiv fragt).

Alle fragtpriser er afhængige af forsendelsesform og pakkens vægt. 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Du kan sende en mail til info@fodbixen.dk eller benytte returformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Husk at notere ordrenummer. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Ikke-afhentede pakker

Normalt har du 7 dage til at hente din pakke i GLS pakkeshoppen. Herefter returneres den til os. 


Vi modregner desuden et gebyr, som afhænger af den pris det koster, at sende pakken retur til os. Normalt samme fragtpris, som du har betalt for at få pakken sendt i første omgang. Det dækker den udgift, som vi har ved at få pakken sendt tilbage hertil. 

Vil du gerne have pakken gensendt, så opkræver vi et nyt gebyr for fragten til dig igen. 

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.


Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

HUSK at få en kvittering for indlevering af pakken. 

 

Køb af Returfragt: Send en mail til info@fodbixen.dk og du vil efterfølgende får tilsendt en returlabel på mail, lige til at printe ud. 
 

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og/eller hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
  • Ved køb af emballage-frie produkter ( tages ikke retur af hygiejnemæssige årssager )

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • Du bryder forseglingen på varen. 
  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del eller intet af af købsbeløbet tilbage, da varen ikke kan sælges igen. Det vil sige, at du ikke må tage produkter i brug. 

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Produkter skal sendes retur i original emballage og pakkes forsvarligt ind. 


 
Tilbagebetaling af købsbeløbet

 

Når returnerede vare(r) modtages af FodBixen.dk, refunderes beløb svarende til varens værdi.

Du vil således få dit fulde beløb retur for varen (ikke porto), hvis varen er i samme stand, som da du modtog den. 

Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Se ovennævnte "Varens stand, når du sender retur".

 

Vi refunderer varens værdi senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget varen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

FodBixen

Rævegraven 25

8382 Hinnerup
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Vi modtager derfor ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 


Du kan også fortryde købet ved at  aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dog skal du være opmærksom på, at FodBixen skal kontaktes på forhånd, for at aftale nærmere omkring omkring returnering.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 

Det er et krav at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. (Samt evt. maile billede af varen og dens problem/skade) 

 

Varen sendes til:

 

FodBixen

Rævegraven 25

8382 Hinnerup


 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
 
Vi modtager derfor ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Line på info@fodbixen.dk. 

Kontakt os endelig, da vi står klar til at hjælpe dig.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet 

Nævnens Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Eller

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

www.forbrug.dk 

https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/klager-over-koeb-i-danmark/saadan-starter-du-en-klagesag/ 


 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.03.2024

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

 

Hent fortrydelsesformular